laupäev, 7. märts 2020

Tarkused elektrist direktor Kirsti Solvaku juhendamisel


6. märtsil olid põnevad tunnid  direktor Kirsti Solvakuga. Kohe algul ütles õpetaja, et talle väga
meeldib õpetamise töö ning selles tunnis on ta laste jaoks õpetaja Kirsti.  Lastel oli tore kohtuda direktoriga sellisel moel.  Saladuslik elekter sai läbi katsete ja selgituste veidi tuttavamaks.

Siin saad proovida vooluringi tegemist.

PILDID ÕPETLIKEST TUNDIDEST


Marko:Ma olin ärevil, kui teada sain, et direktor tuleb. Ja et on hea äpp, kus saab ise vooluringi teha. Kõige rohkem meeldis mulle see masin. Panin sellele nimeks paugumasin. Ja kui me saime asju katsetada. Ja mulle meeldis see tund.
Lydia: Mulle meeldis tunnis, kui me vaatasime neid asju, mis juhivad elektrit. See oli nii põnev ja mul olid kõik vastused õiged. Sain teada, kuidas tekib elekter. Mulle väga meeldis see tund, oli põnev.
Alina: Mulle meeldis tunnis Lydiaga koos olla ja koos mõelda ja keerutada seda asja, mis teeb elektrit. Veel meeldis arvata ära, kas on jah või ei (elektrijuhid).
Lenna: Ma sain teada, et kui õhupalli hõõruda vastu  juukseid ja kui sa paned selle vastu tahvlit, siis see jääb kinni. Kui sa oled äikese ajal suurel laial aasal ja puid ei ole ümber, siis ära ole sirge nagu post. Sa võid saada elektrilöögi. Me tegime ise koos paarilisega vooluringi ja igasuguseid katseid. Meeldis!
Mia: Me tegime katseid, mis olid lõbusad. Siis meile anti lamp, lüliti, juhe ja "krokodilli klambrid" (klemmid). Mulle väga meeldis see tund. 
Miina: Tund oli väga lahe, sest õpetajaks oli direktor. Ta näitas, kuidas teha vooluringi ja katsetasime, mis juhib elektrit ja täitsime töölehti. Mulle meeldis kõige rohkem särtsumasin ja see, kui tegime ise vooluringi. Tund meeldis väga.
Raven: Mulle jäi meelde, et kui sa lambipirni vahetad, pead sa tule kustu panema enne. Sain teada, et foolium juhib elektrit. Ma sain teada, kuidas välk tekib. Kui pilves on liiga palju elektrit, hüppab see maale ja vastupdi. 
Triine-Liis: Kui sa oled äikese ajal suure põllu peal, siis pead kükitama ja puu all ei tohi olla. Portselanis on sees terad, mis ei lase elektrone välja. Arvutis saab ühte mängu mängida. See tundub lahe. Ukuga koos oli lahe lampi tööle saada. Suur masin oli lahe, sain teada, et sinna ei tohi kätt vahele panna. Ma kiidan seda tundi. See oli kõige parem tund üldse ja ootasin väga. 
Uku Attila: Ma sain teada, et destilleeritud vesi koos lahustunud soolaga juhib elektrit. See oli kohe nii lahe, et hüppaks hämmastusest lakke. See oli ka vägev, et ma nägin esimest korda kulda portselani peal. See oli sama äge, et hüppaks lakke. Nii, nüüd läheme selle juurde, mis mulle tunnis meeldis. Meeldisid vooluringis olevad esemed. 
Günter: Mulle jäi meelde vooluring ja see, et tegime katseid portselaniga, plastmassist korgiga, hõbepaberiga, metall-lusikaga, soolaga, veega, kuldse servaga tassil. 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar